3 527 700 zł netto
Rodzaj nieruchomości
Budynek biurowy
Tryb sprzedaży
I postępowanie przetargowe
Transakcja zwolniona z podatku VAT
Termin składania ofert: do 15 września 2025 r. do godziny 15:00
Wadium: 105 831 zł
Osoba do kontaktu
Grzegorz Szczepanik
gszczepanik@pzu.pl
666 886 037
Opis Nieruchomości
Przedmiotem sprzedaży jest prawo użytkowania wieczystego gruntu, oznaczonego jako działka ewidencyjna nr 16/12, z obrębu ewidencyjnego nr 326201_1.4046, Dąbie 46, o powierzchni wynoszącej 7 747 mkw., zabudowanego budynkiem biurowym, wiatą garażową oraz budynkiem stacji transformatorowej.
Budynek biurowy, o jednej kondygnacji naziemnej, bez podpiwniczenia, wzniesiony w 2002 r., o powierzchni użytkowej 661,20 mkw. (powierzchnia określona na podstawie inwentaryzacji sporządzonej przez Sprzedającego). Budynek wiaty garażowej jednokondygnacyjny bez podpiwniczenia. W przestrzeni wiaty wydzielone pomieszczenie garażowe o powierzchni 97,56 mkw. oraz śmietnik o powierzchni 18,90 mkw. Łączna powierzchnia użytkowa budynku wiaty garażowej wynosi 116,46 mkw. Budynek stacji transformatorowej, wolnostojący, o powierzchni zabudowy 5,00 mkw. Niezabudowana część gruntu częściowo utwardzona kostką betonową i tłuczniem, w pozostałej części zagospodarowana zielenią.
Budynek biurowy o konstrukcji szkieletu stalowego, ściany zewnętrzne konstrukcji stalowej obłożone płytą Obornicką, dach płaski, konstrukcji stalowej, pokryty papą, stolarka okienna stalowa, drzwi zewnętrzne i wewnętrzne stalowe. Budynek w stanie ogólnym dobrym, wyposażony jest w instalacje: wodociągową, kanalizacyjną, elektryczną. Ogrzewanie – kocioł na olej opałowy. Nieruchomość posiada wykonane przyłącze gazowe, jednak nie wykonano instalacji gazowej centralnego ogrzewania i nie następuje pobór paliwa gazowego. W związku z tym, zgodnie z umową o przyłączenie do sieci gazowej, naliczana jest, zastrzeżona w umowie, należność z tytułu opóźnienia w rozpoczęciu poboru paliwa. Szczegóły finansowe dotyczące umowy zostaną przekazane zainteresowanym oferentom po podpisaniu oświadczenia o zachowaniu poufności.
Nieruchomość usytuowana jest w odległości ok. 9 km od centrum Szczecina, w dzielnicy Prawobrzeże na obszarze osiedla Zdroje. Ulica Struga stanowi fragment drogi krajowej numer 10, będącej jedną z głównych dróg na terenie miasta. W otoczeniu nieruchomości zlokalizowane są obiekty komercyjne – usługowe, handlowe oraz obiekty użyteczności publicznej. W najbliższym sąsiedztwie znajduje się salon samochodowy oraz siedziba ZUS. Od strony północnej nieruchomości znajduje się niezabudowana działka.
Obszar, na którym znajduje się nieruchomość, jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego „Szybki Tramwaj” w Szczecinie, zgodnie z którym jest to teren zabudowy usługowej, obiektów rzemieślniczych i magazynów.
Zgodnie ze świadectwem charakterystyki energetycznej budynku nr SCHE/19761/94/2023 z dnia 30.10.2023 r.:
- wskaźnik rocznego zapotrzebowania na energię użytkową EU wynosi 86,49 kWh/(m2*rok),
- wskaźnik rocznego zapotrzebowania na energię końcową EK wynosi 100,63 kWh/(m2*rok),
- wskaźnik rocznego zapotrzebowania na nieodnawialną energię pierwotną EP wynosi 114,83 kWh/(m2*rok),
- jednostkowa wielkość emisji CO2 wynosi 0,00 t CO2/(m2*rok),
- udział odnawialnych źródeł energii w rocznym zapotrzebowaniu na energię końcową Uoze wynosi 0,00%.
Część terenu zewnętrznego jest objęta dwiema umowami dzierżawy gruntu o powierzchni 753,69 mkw. i 1 760,23 mkw. na rzecz podmiotów trzecich. Umowy zawarte są na czas nieokreślony z 1 i 3 miesięcznym okresem wypowiedzenia. Szczegóły finansowe dotyczące umów zostaną przekazane zainteresowanym oferentom po podpisaniu oświadczenia o zachowaniu poufności.
W momencie sprzedaży Nieruchomości nabywca będzie zobowiązany do przepisania na siebie obowiązujących umów na dostawę mediów lub podpisanie nowych umów.
- Administrator i dane kontaktowe administratora i Inspektora Ochrony Danych
Administratorem danych osobowych jest PZU SA z siedzibą w Warszawie, przy Rondzie Daszyńskiego 4, 00-843 Warszawa.
Kontakt z administratorem jest możliwy za pośrednictwem adresu e-mail kontakt@pzu.pl lub pisemnie na wyżej wskazany adres siedziby administratora. We wszystkich sprawach z zakresu ochrony danych osobowych może Pani/Pan kontaktować się z wyznaczonym przez administratora Inspektorem Ochrony Danych. Taki kontakt może się odbyć drogą elektroniczną na adres e-mail IODpzu@pzu.pl lub pisemnie na adres PZU SA, IOD, Rondo Daszyńskiego 4, 00-843 Warszawa.
Przetwarzanie danych
Administrator może przetwarzać Pani/Pana dane w celu:
- przystąpienia oraz wzięcia przez Panią/Pana udziału w postępowaniu przetargowym – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora; uzasadnionym interesem administratora jest wybór najkorzystniejszej oferty,
- zawarcia i wykonywania umowy zawartej z PZU SA – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania danych do zawarcia i wykonywania umowy,
- wypełniania przez administratora obowiązków dotyczących przechowywania dowodów księgowych – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze wynikającego z przepisów o rachunkowości i prawa podatkowego, wypełniania przez administratora obowiązków wynikających z przepisów prawa, w szczególności w zakresie weryfikacji list sankcyjnych – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze wynikającego z odpowiednich przepisów,
- usprawnienia komunikacji poprzez nagrywanie spotkań online w których Pani/Pan uczestniczy – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora; uzasadnionym interesem administratora jest usprawnienie komunikacji i wymiany informacji pomiędzy administratorem a Panią/Panem,
- ewentualnie w celu dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami związanymi z zawartą z Panią/Panem umową – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora; uzasadnionym interesem administratora jest możliwość dochodzenia przez niego roszczeń oraz obrony przed roszczeniami wynikającymi z zawartej umowy.
Podanie danych osobowych jest konieczne do przystąpienia oraz udziału w postępowaniu przetargowym, zawarcia i wykonywania umowy. W przypadku sprzeciwu wobec nagrywania spotkań online, nie będzie możliwe nagranie spotkania lub wzięcie w nim udziału.
Okres przechowywania danych
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do momentu przedawnienia roszczeń lub do momentu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikającego z przepisów prawa, w szczególności obowiązku przechowywania dokumentów księgowych.
Przekazywanie danych
Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom i organom upoważnionym do przetwarzania tych danych na podstawie przepisów prawa.
Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora: dostawcom usług IT, podmiotom przetwarzającym dane w celu windykacji należności, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratora.
Pani/Pana prawa
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania.
Przysługuje Pani/Panu prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi.
W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu administratora, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją.
W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z administratorem lub z Inspektorem Ochrony Danych, korzystając ze wskazanych wyżej danych kontaktowych.
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. W Polsce takim organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Stan prawny
Dla gruntu oddanego w użytkowanie wieczyste i budynku stanowiącego odrębną nieruchomość prowadzona jest przez Sąd Rejonowy Szczecin-Prawobrzeże i Zachód w Szczecinie, X Wydział Ksiąg Wieczystych księga wieczysta nr SZ1S/00113379/4:
Dział I-O (oznaczenie nieruchomości) – numer działki 16/12, identyfikator działki 326201_1.4046.16/12, obręb ewidencyjny 4046, Dąbie 46, położenie Zachodniopomorskie, M. Szczecin, Szczecin M., Szczecin, ulica Andrzeja Struga nr 2, sposób korzystania B – tereny mieszkaniowe, obszar całej nieruchomości 0,7747 ha. Budynki: trzy inne budynki niemieszkalne.
Dział I-SP (spis praw związanych z własnością) – działka gruntu w użytkowaniu wieczystym i budynek stanowiący odrębną nieruchomość. Okres użytkowania do 21 grudnia 2097 r.
Dział II (własność) – właściciel: Gmina Miasto Szczecin, użytkownik wieczysty i właściciel budynku stanowiącego odrębną nieruchomość: Powszechny Zakład Ubezpieczeń Spółka Akcyjna, Warszawa.
Dział III (prawa, roszczenia i ograniczenie) – wpisy dotyczące użytkowania wieczystego i własności budynku stanowiącego odrębną nieruchomość: Grupa Energetyczna Enea SA z siedzibą w Poznaniu oddział w Szczecinie ma prawo do używania i pobierania pożytków z części działki gruntu nr 16/12 o obszarze 19,00 m2, na której usytuowana jest stacja transformatorowa, na mapie stanowiącej załącznik do aktu notarialnego oznaczonej kolorem pomarańczowym, na czas nieograniczony.
Dział IV (hipoteka) - brak wpisów.
Pobierz materiały